NIKE REALISEERT 19% OMZETGROEI IN EMEA-REGIO IN Q2-2017/18


29-12-2017 – Nike Inc. heeft het tweede kwartaal van het boekjaar, dat eindigde op 30 november 2017, afgesloten met een omzetgroei van 5% in vergelijking met hetzelfde kwartaal van 2016.

Omzet merk Nike +4%

De omzet van ’s werelds grootste sportconcern kwam in het tweede kwartaal uit op $ 8,6 miljard (circa € 7,3 miljard). De omzet van het merk Nike steeg met 4% naar $ 8,1 miljard (circa € 6,8 miljard). Converse moest een daling van de verkopen van 4% naar $ 408 miljoen (circa € 350 miljoen) incasseren. Converse werd in het betreffende kwartaal geconfronteerd met tegenvallende resultaten in Noord-Amerika. De hogere omzet kon niet voorkomen dat de nettowinst daalde van $ 842 miljoen in Q2-2016/17 naar $ 767 miljoen (circa € 650 miljoen) in Q2-2017/18.

EMEA +19%, China +16%

Tegenover de relatief zwakke prestaties op de thuismarkt, steeg de omzet in de EMEA-regio juist fors, namelijk met 19% naar $ 2,1 miljard (circa € 1,8 miljard). Ook in China deed het sportconcern het uitstekend. Hier werd een omzettoename van 16% naar $ 1,2 miljard genoteerd. In de overige Aziatische landen en Zuid-Amerika was sprake van een stijging van de verkopen met 6% naar $ 1,3 miljard. In Noord-Amerika, nog altijd de grootste afzetmarkt voor Nike, moest het bedrijf genoegen nemen met een omzetdaling van 5% naar $ 3,5 miljard. Q2-2017/18 is het tweede kwartaal op rij waarin Nike genoegen moet nemen met een omzetdaling ten opzichte van dezelfde periode in 2016.


Vorige pagina Naar boven
Deel dit artikel
Zoeken
  • ANWR Garant
  • ISPO 2018 Save the date
  • Thule 2-2017
  • Leatherman Tread 290617
  • Koster 271117
Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws!

Nieuwsbrief
Social media



Kalender








Divide