GOOGLE ROEPT BEVER UIT TOT BESTE EUROPESE ONMINCHANNEL RETAILER


30-04-2018 – Van de 145 door Google onderzochte retailers in Europa, is Bever uitgeroepen als beste omnichannelbedrijf.

Moeiteloos switchen

Bij het onderzoek betrok Google alle contactmogelijkheden tussen consument en retailer, de zogenoemde touchpoints, waarbij vooral werd gekeken hoe goed deze op elkaar zijn afgestemd. Daarbij wordt uitgegaan van de wetenschap dat een consument geen onderscheid maakt tussen kanalen, zoals in de retail nog vaak wordt gedaan, en moeiteloos wil kunnen switchen tussen online en offline via alle middelen die hiervoor beschikbaar zijn.

Bever meest innovatief

Van alle retailmerken waarnaar Google onderzoek heeft gedaan, scoort Bever het hoogst als het om het naadloos combineren van touchpoints gaat. Volgens Google is Bever het meest innovatief als het gaat om het bieden van een optimale service en beleving aan de consument, zowel in de winkels als in de webshop. Op de vraag hoe Bever winkelbeleving afstemt op wat consumenten online verwachten antwoordt Bever CEO Pieter Saman: “Bij Bever verwachten bezoekers persoonlijke aandacht en advies, samen met een goede inschatting van wat zij willen voor hun volgende outdooravontuur. We proberen dit te verwezenlijken in alles wat we doen: van onze medewerkers en customer service tot het design en de look & feel van onze winkels, zowel fysiek als online. Goede voorbeelden zijn de positionering van onze paskamers, die geplaatst zijn langs de logische instore-journey van de bezoeker, en onze kiosks die direct toegang geven tot onze website, die online advies geven en eventuele alternatieven laten zien. Andere voorbeelden zijn onze testhelling voor schoenen en de laadstations voor accu’s in onze winkels.”

Geen samenwerking met bol.com
Dat Bever al jaren volledig haar eigen weg gaat binnen de Nederlandse outdoor- en sportretail blijkt niet alleen uit het ‘prijswinnende’ omnichannelbeleid, maar ook uit de categorische weigering om samen te werken met bol.com en andere online intermediairs. Tegenover RetaiTrends zegt Pieter Saman hierover: “We hebben veel geïnvesteerd in ons merk, waardoor een groot deel van Nederland ons weet te vinden.” De Bever CEO noemt een samenwerking met bol.com “niet logisch en van weinig toegevoegde waarde”. Volgens Saman groeit Bever veel harder dan de markt, zodat een dergelijke samenwerking niet nodig is. Toch is de deur niet helemaal dicht. “Zeg nooit nooit, maar op dit moment zijn partnerships met retailers geen prioriteit.”

Nieuwe flagshipstore in Rotterdam

Verder laat hij in RetailTrends weten dat Bever in juli een nieuwe flagshipstore in Rotterdam gaat openen. Het wordt de derde vestiging in de Maasstrad en de vierde flagshipstore van de outdoorretailer. Evenals de vestigingen in Amsterdam, Den Haag en Houten krijgt de nieuwe, grote winkel in Rotterdam een experiencecenter. De Rotterdamse flagshipstore komt aan de Stadionweg en wordt volgens Bever de grootste in de regio. De komst van de flagshipstore heeft geen gevolgen voor de twee bestaande vestigingen in de Maasstad.

Bever

Vorige pagina Naar boven
Deel dit artikel
Zoeken
  • ANWR Garant
  • Thule 2-2017
  • Leatherman Tread 290617
  • Koster 271117
Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws!

Nieuwsbrief
Social media



Kalender








Divide